Tuesday, September 14, 2010

လက္ခုပ္တစ္ဖက္တည္းရဲ႕ အသံ

လက္ခုပ္တစ္ဖက္တည္းရဲ႕ အသံ

မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ လက္ခုပ္ဆိုတာ ႏွစ္ဘက္တီးမွ ျမည္တယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ လူငယ္ေတြ တစ္ခုခု မွားယြင္းတဲ့အခါ ျပႆနာတစ္ခုခု ျဖစ္လာတဲ့ အခါတိုင္း လူၾကီးသူမေတြက ဒီလုိပဲ ဆံုးမတတ္ၾကတာပါပဲ၊
မွတ္မိၾကဦးမယ္ ထင္ပါတယ္ အေလာင္းေတာ္ ဇနက မင္းသား ရဟန္းျပဳျပီး ေတာ့သို႔ သြားရာမွာ ေနာက္ပါးက မိဖုရားေတြ မူးမတ္ေတြက တစ္ပံုၾကီးလုိက္ပါၾက တားဆီးၾကတာေတြ၊ အဲဒီလို သြားရာလမ္းမွာ သူငယ္မေလးတစ္ေယာက္က လက္မွာစြပ္ထားတဲ့ သံကြင္းႏွစ္ကြင္းကို တခ်ြင္းခ်ြင္းနဲ႔မည္ေအာင္ ကစားျပီးေနပါတယ္။ ဆိုေတာ့ ဇနကမင္းသားရဟန္းၾကီးကလည္း သူငယ္မကုိ ေမးလိုက္တဲ့အခါ သူငယ္မက လက္ကြင္းက ႏွစ္ခုရွိလို႔ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုထိခိုက္မိျပီး အသံျမည္ျခင္း ျဖစ္တယ္။ တစ္ခုတည္းဆိုရင္ ဘယ္လိုလုပ္အသံ ျမည္ႏိုင္ပါ့မလဲေပါ့ ျပန္ရွင္းျပလုိက္ပါတယ္။ (အုိးခ်င္းထား အိုးခ်င္းထိ ၾကိဳးခ်င္းထား ၾကိဳးခ်င္းျငိ ဆိုင္မလား မသိဘူး)
ဂလိုပါပဲ၊ ျမင္ဖူးၾကမယ္ ထင္ပါတယ္။ တန္ေဆာင္တိုင္ပြဲ ေတာင္ေပၚေဒသက ရွမ္းအိုးစည္ ေဗထံုမည္ တီးခတ္ေနၾကပံုေတြ၊ ေခတ္ေပၚ တီး၀ိုင္းမွာေတာ့ ကီးဘုတ္က အဓိကဆိုေပမယ့္ ဒရမ္ဗံုကလည္း အေရးပါတဲ့ တူရိယာတစ္ခုျဖစ္သလို ရွမ္းအိုးစည္၀ုိင္းေတြ တီးတဲ့အခါမွာလည္း လင္းခြင္း(လင္းျခင္း) အသံကလည္း မရွိမျဖစ္ ပါ၀င္ရမည့္ အသံပါ၊ လင္းျခင္းဆုိတာ လက္ႏွစ္ဖက္နဲ႔ ဆုပ္ကုိင္ျပီး လက္ခုပ္တီးသလို တီးရတာကိုး၊ အိုးစည္သံေနာက္ကို လင္းခြင္းအသံက စည္း၀ါးက်ေအာင္ လိုက္ျပီး တီးေပးရတာပါ၊ ဒါမွ နားေထာင္ေကာင္းတဲ့ အိုးစည္တီး၀ိုင္း စည္း၀ါးက်တဲ့ အုိးစည္တီး၀ိုင္းျဖစ္လာတာပါ၊ တစ္ခ်ိဳ႔ေနရာေတြမွာေတာ့ အိုးစည္ကိုေတာင္မွ မသံုးပဲ လင္းခြင္းႏွင့္ ေမာင္းအသံႏွစ္ခုပဲ သံုးတာလည္း ရွိပါတယ္။
ဆိုလိုတာက အသံဆိုတာ ဘယ္အသံပဲျဖစ္ျဖစ္ အရာ၀တၳဳနွစ္ခု ေပါင္းစည္းျပီးမွ ထြက္ေပၚလာျခင္းလို႔ ေယဘုယ် ယူဆထားၾကတာပါ၊ တကယ္လည္း ဒီလို ႏွစ္ခုရွိမွ အဲဒီႏွစ္ခု ထိခုိက္ပြတ္သပ္မွ အသံဆုိတာ ျဖစ္လာတာပါ။ ဆိုေတာ့ စ်င္ပံုျပင္ထဲမွာ ဆိုထားတဲ့ လက္ခုပ္တစ္ဖက္တည္းရဲ႕ အသံဆိုတာ ဘယ္လိုမ်ိဳးလဲ ? ဘာကို လက္ခုပ္တစ္ဖက္တည္းရဲ႕ အသံလုိ႔ ဆိုလိုပါသလဲ? စဥ္းစားစရာ ေတြးေတာစရာ ေမးခြန္းထုတ္စရာေတြက ရွိလာျပန္ပါျပီေပါ့၊

အားလံုးေသာ ပဲ့တင္သံထက္
ငါ့အသံ ဘယ္ေလာက္က်ယ္သလဲ
ဆိုတာကိုပဲ ဂရုစိုက္တယ္
(ဖတ္ဖူးေသာ စာတစ္ပုဒ္မွ)

တစ္ျခားေသာျပင္ပအရာေတြရဲ႕ အသံ ေတြထက္
ကိုယ္တြင္းက အသံကုိ ပို၍ ဂရုစိုက္ပါ
(စ်င္ဆရာ ဘုန္းေတာ္ၾကီး)

အျပင္မွာ မိုးေတြ လ်ပ္စီး မိုးၾကိဳးေတြက တက်ိမ္းက်ိမ္း တစ္ဂ်ံဳးဂ်ံဳး၊ သစ္ပင္ ၀ါးပင္ေတြက လွဲက်လုိက္ ျပန္ေထာင္လာလိုက္ အုန္းအုန္းက်ြတ္က်ြတ္ မည္ေနတယ္။ မိုးခ်ဳန္းသံေတြ မိုးစက္မုိးေပါက္ေတြၾကား စံေက်ာင္းေတာ္ကလည္း ယခုပဲ ျပိဳက်ေတာ့မလို ျဖစ္ေနျပီ။ သို႔ေပမယ့္ တင္ပလႅင္ေခြ ထုိင္ျပီး ျငိမ္သက္တည္ျငမ္ေနသူ ရဟန္းတစ္ပါးကေတာ့ မလႈပ္မယွက္ တည္ျငိမ္လြန္းမက တည္ျငိမ္လြန္းေနတယ္။ ျငိမ္သက္စြာ တရားရႈမွတ္ေနဆဲ။ လက္ခုပ္တစ္ဖက္တည္းရဲ႕ အသံကို စည္းခ်က္ ၀ါးခ်က္က်က် နားဆင္ေနဆဲ၊ ကိုယ္တြင္းမွ ျဖစ္ ပ်က္ သခၤါရ သေဘာရဲ႕ ယိုစီးသံ ႏွာသီး၀မွ တိုး၀င္လိုက္ ထြက္သြားလိုက္နဲ႔ ခႏၶာပရမတ္သေဘာရဲ႕ လႈပ္ရွားသံ၊
ဟုတ္ပါတယ္။ ထိုသူက တရားရႈမွတ္ေနျခင္းပါ၊ တရားရႈမွတ္ ပြားမ်ားျခင္းက ျပင္ပအားရံု ျပင္ပ ထိခုိက္သံမ်ားကို ဥေပကၡာျပဳ တတ္ႏိုင္သမွ် လစ္လ်ဴရႈျပီး ကုိယ္တြင္းအသံကို စူးစူးစုိက္စုိက္ မ်က္ေျခမျပတ္ ရႈမွတ္ေနျခင္းပင္၊ အားေကာင္းေသာ သတိတရားျဖင့္ ရႈမွတ္ေလေလ ကိုယ္တြင္းမွ ျဖစ္ေပၚလာေသာအသံ (လက္ခုပ္တစ္ဖက္တည္းရဲ႕ အသံ)က ပို၍ စည္း၀ါးက်က် နားဆင္ႏိုင္ျခင္းပင္၊ ထိုအသံသည္ ေအးျငိမ္းတကာ့ ေအးျငိမ္းဆံုး တည္ျငိမ္သမွ် အတည္ျငိမ္ဆံုး တနည္းအားျဖင့္ စ်န္၀င္စားေနျခင္း စ်ာန္သမာဓိရဲ႕ အသံကို နားဆင္ေနျခင္းဟု ဆုိႏုိင္သည္။ ထိုေၾကာင့္ပင္ ဘုရား ရဟႏၱာ ေယာဂီ သူေတာ္စင္တုိ႔သည္ စ်ာန္၀င္စားျခင္းလို႔ ဆိုတဲ့ တရားရႈမွတ္ျခင္းအသံ (လက္ခုပ္တစ္ဖက္တည္းရဲ႕ အသံ)ကို နားဆင္ေလ့ ရွိၾကျခင္းဟု ဆုိရမည္ မဟုတ္ပါလား
(တစ္ေန႔ကို အိပ္ရာမ၀င္မီ ငါးမိနစ္ေလာက္ လက္ခုပ္တစ္ဖက္တည္းရဲ႕ အသံကို နားဆင္မယ္ဆိုရင္)

၆၅။ တေစၧတစ္ေကာင္ရဲ႕ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္း

၆၅။ တေစၧတစ္ေကာင္ရဲ႕ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္း

ငယ္ရြယ္တဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္က ဖ်ားနာျပီး ေသဆံုးသြားခဲ့ပါတယ္။
“က်မ ရွင့္ကုိ အရမ္းခ်စ္ပါတယ္” “က်မ ရွင့္ဆီမွ ထြက္မသြားခ်င္ပါဘူး၊ က်မမွလြဲလို႔ တစ္ျခားမိန္းကေလးေတြဆီကုိ မသြားပါနဲ႔၊ တကယ္လို႔ ရွင္ တစ္ျခားမိန္းကေလဆီး သြားခဲ့မယ္ဆိုရင္ က်မ တေစၧတစ္ေကာင္အေနနဲ႔ ရွင့္ကုိ အဆံုးသတ္မရတဲ့ ျပႆနာကုိ ဖန္တီးျပီး ရွင့္ဆီကို ျပန္လာရလိမ့္မယ္” သူမက သူမရဲ႕ ေယာက်ာ္းကုိ ေျပာလုိက္တယ္။
သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ သူမ ေသဆံုးသြားခဲ့ပါတယ္။ ေယာက်ာ္းျဖစ္သူက သူမရဲ႕ ေနာက္ဆံုးဆႏၵကုိ သံုးေလးလေလာက္အထိ အေလးထားျပီး ကတိတည္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ျခားမိန္းကေလးတစ္ေယာက္နဲ႔ ေတြ႔ျပီး ခ်စ္ၾကိဳက္မိသြားပါတယ္။ သူတို႔ဟာ ေစ့စပ္ေၾကာင္းလမ္းျပီး လက္ထပ္အိမ္ေထာင္ျပဳခဲ့ၾကပါတယ္။
ေစ့စပ္ေၾကာင္းလမ္းျပီး ခ်က္ျခင္းဆိုသလိုပဲ တေစၧတစ္ေကာင္က ေယာက်ာ္းဆီကုိ ညတိုင္း ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ကတိကုိ မထိန္းသိမ္းႏိုင္ခဲ့ျခင္းအတြက္ သူ႔ကုိ ျပစ္တင္ၾကိမ္းေမာင္းခဲ့တယ္။ တေစၧက အလြန္ေတာ္ျပီး သူမဟာ ုိ သူ႔ကုိယ္တုိင္နဲ႔ သူ႔ရဲ႕ အသစ္ခ်စ္သူမ်ားအၾကား တိတိက်က် ရွင္းလင္းထားရမယ့္အရာကုိ တိတိက်က် ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူဟာ သူ႔ရဲ႕ေစ့စပ္ထားတဲ့မိန္းကေလးနဲ႔ လက္ထပ္ခဲ့ျပီးတဲ့အထိ တေစၧက အေသးစိပ္ အေသးစိပ္ သိေၾကာင္း ေျပာျပီး ျပန္သြားခဲ့ပါတယ္။ သူအိပ္လို႔မရနိုင္တဲ့ျပႆနာေတြနဲ႔ ေယာက်ာ္းက ေတာ္ေတာ္ဒုကၡခံခဲ့ရပါတယ္။ ရြာတစ္ရြာတြင္ေနထိုင္ေသာ စ်င္ဆရာတစ္ေယာက္ဆီကုိ ဒီျပႆနာကို ေျပာျပဖို႔ တစ္ေယာက္ေသာသူက သူ႔ကုိ အၾကံေပးခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာ စိတ္ပ်က္ပ်က္နဲ႔ လူဆင္းရဲသားတစ္ေယာက္ရဲ႕ အကူအညီနဲ႔ စ်င္ဆရာဆီကုိ သြားခဲ့ပါတယ္။
“မင္းရဲ႕ အရင္ဇနီးက တေစၧတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနျပီး မင္းလုပ္သမွ် အရာအားလံုးကုိ သိေနတယ္” “မင္း ဘာပဲလုပ္လုပ္ မင္း ဘာပဲေျပာေျပာ မင္း အခ်စ္သစ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ ရွာရွာ သူမ သိတယ္။ သူမဟာ အလြန္ အသိဥာဏ္ၾကြယ္တဲ့ တေစၧမတစ္ေကာင္ ျဖစ္ရမယ္။ တကယ္ဆုိရင္ ဒီတေစၧတစ္ေယာက္ကုိပဲ သေဘာက် ႏွစ္သက္သင့္တယ္။ ေနာက္တစ္ၾကိမ္ သူမ ျပန္ေပၚလာဦးမယ္။ သူမႏွင့္အတူ အေပးအယူ ညွိႏိႈင္းဖို႔ လိုတယ္။ သူမ မွတစ္ျခားေသာအရာကုိ သင္ဖံုးကြယ္ႏိုင္တယ္ဆိုတာကို သူမသိေအာင္ ေျပာပါ။ ျပီးေတာ့ မင္းရဲ႕ ေမးခြန္းတစ္ခုကို သူမေျဖရလိမ့္မယ္ဆိုရင္ သင့္ရဲ႕ အိမ္ေထာင္ေရးကုိ ခ်ိဳးဖ်က္ပစ္မယ္လို႔ ကတိေပးလိုက္ပါ။ ျပီးေတာ့ တစ္ေယာက္တည္း ေနမယ္လို႔ ကတိေပးလိုက္ပါ” စ်င္ဆရာက မွတ္ခ်က္ေပးလိုက္ပါတယ္။
“က်ေနာ္ သူမကုိ ေမးရမယ့္ ေမးခြန္းက ဘာလဲ?” လူငယ္က ေမးလိုက္ပါတယ္။
“သင့္လက္ထဲမွာ ပဲေစ့ေတြကုိ အေျမာက္အမ်ားဆုပ္ကုိင္ထားျပီး လက္ထဲမွာရွိတဲ့ ပဲေစ့အေရအတြက္ကုိ မွန္ကန္တိက်ေအာင္ ေျဖခိုင္းပါ။ သူမ မေျဖႏိုင္ဘူးဆိုရင္ သူမဟာ သင့္ရဲ႕ စိတ္ကူးစိတ္သန္း ထင္ျမင္မႈတစ္ခုသာ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ မင္း သိထားရလိမ့္မယ္။ ျပီးေတာ့ ျပႆနာေတြဟာလည္း သက္စုိးမရွည္ေတာ့ပဲ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားလိမ့္မယ္။”
ေနာက္တညမွာ တေစၧက ေပၚလာတဲ့အခါ လူငယ္က သူမကုိ ေျမာက္ပင့္ေျပာဆိုျပီး သူမဟာ အရာအားလံုးကုိ သိႏိုင္တယ္လို႔ ေျပာဆိုလိုက္ပါတယ္။
“တကယ္လား” “ ဒီေန႔ ရွင္ စ်င္ဆရာဆီကို သြားခဲ့တယ္ဆိုတာကုိ သိတယ္” တေစၧက ျပန္ေျဖလိုက္ပါတယ္။
“ကဲ မင္း ဒီေလာက္ေတာင္ သိေနတယ္ဆိုမွေတာ့” “ဒီလက္ထဲမွာ ဆုပ္ကုိင္ထားတဲ့ ပဲေစ့ အေရအတြက္ဘယ္ေလာက္ရွိလဲဆိုတာ ေျပာပါ” လူငယ္က ျပန္ေမးလုိက္ပါတယ္။
ေမးခြန္းကို ေျဖဆိုဖုိ႔ရန္ ခက္ခဲေနေသာ တေစၧမက စိုးစဥ္းမွ် မေနႏိုင္ေတာ့ဘဲ ထြက္ခြာသြားပါေတာ့တယ္။