Monday, September 20, 2010

ေသအံ့မူးမူး လူအတြက္ စာတစ္ေစာင္

၉၅။ ေသအံ့မူးမူး လူတစ္ေယာက္အတြက္ စာတစ္ေစာင္

စ်င္ဆရာၾကီး ဘစိက နားမက်န္းျဖစ္ေနတဲ့ သူ႔တပည့္ထံသုိ႔ ေအာက္ပါအတိုင္း စာတစ္ေစာင္ ေရးခဲ့တယ္။
“ စိတ္ရဲ႕ အနွစ္သာရ တရားက ေမြးဖြားျခင္း မဟုတ္ဘူး၊ ဘယ္အခါမွလည္း ေသဆံုးျခင္းလည္း မဟုတ္ဘူး၊ ပ်က္စီးရာ ျဖစ္တဲ့ ျဖစ္တည္ျခင္းလည္း မဟုတ္ဘူး၊ ဟင္းလင္းျပင္ျဖစ္တဲ့ ကင္းဆိတ္ျခင္း သုည သေဘာလည္း မဟုတ္၊ ပံုသ႑ာန္ေတြ အေရာင္အဆင္းေတြလည္း မဟုတ္ပါ၊ ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္စရာ သုခတရားႏွင့္ နာက်င္ခံစားရတဲ့ ဒုကၡတရားလို႔လည္း မမွတ္လင့္၊
သင္ အေတာ္ နာမက်န္း ျဖစ္ေနတာကို ဆရာ သိတယ္။၊ စ်င္ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ပီပီ နာမက်န္းျဖစ္ျခင္းဆိုတဲ့ အရာကို လက္ေတြ႔ က်က် ရင္ဆိုင္ပါ၊ ဆင္းရဲျခင္း ဒုကၡတရားကုိ တိတိက်က် မသိနိုင္ေသးေပမယ့္ ေမးခြန္းထုတ္ ေျဖရွင္းရမယ့္ အရာတစ္ခုလည္း မဟုတ္ပါ၊
စိတ္ရဲ႕ အႏွစ္သာရက ဘယ္အရာလဲဆိုတာ ေတြးပါ၊ လိုအပ္ရင္ ပုိမိုျပီးေတာ့ ေတြးေတာ ဆင္ျခင္ပါ၊ ဘယ္အရာကိုမွ မတမ္းတ မမက္ေမာပါနဲ႔၊ အဆံုးမရွိတဲ့ သင့္ရဲ႕ နိဂံုးအခ်ိန္က ျဖဴစင္လန္းဆန္းတဲ့ ေလးထုထဲမွာ ဆီးႏွင္းပြင့္မ်ား ျမဴးထူးေနျခင္းကဲ့သုိ႔ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ သတိျပဳပါ။”


ေသျခင္းတရားကုိ နားလည္ျခင္း

သက္တမ္းတိုေတာင္းျခင္းက ေသျခင္းဆုိတာကို အမွတ္ရ နားလည္ေစႏိုင္တာပါပဲ။ ေမြးဖြားကာစေတြ ဒါမွမဟုတ္္ ငယ္ရြယ္သူေတြလည္း ေသႏုိင္တာပါပဲ။ အသက္ငါးဆယ္ ေနထုိင္ႏုိင္ဖို႔ဆိုတာ ရွည္ၾကာလြန္းလွပါျပီ။ ခုနစ္ဆယ္ ဒါမွမဟုတ္ ရွစ္ဆယ္အရြယ္ဆုိတာ ေတာ္ေတာ္နည္းပါးကုန္ပါျပီ။ ကုိးဆယ္ ဒါမွမဟုတ္ တစ္ရာဆုိတာကေတာ့ ရွာမွရွားပါပဲ။ အရြယ္ရဲ့ခြန္းအား ကုန္ဆံုးလာမႈက ေသျခင္းဆိုတာကုိ သိသာေစတာပါပဲ။ အသက္ရွင္ဖို႔ဆိုတာ ေရႏွင့္အစားအစာကုိ လိုအပ္ျပီး ရွဴရိႈက္ရတဲ့ေလအေပၚမွာ တည္မွီေနတာပါပဲ။
ဒီခႏၵာကိုယ္က တစ္ပါးသူခႏၵာကိုယ္မ်ားႏွင့္ တူညီတယ္ဆိုတဲ့အသိ တစ္ခုက ေသျခင္းတရားကို နားလည္ေစတာပါပဲ။ ဒါက တစ္ျခားသူမ်ား ေနထိုင္ရာ အိမ္တစ္ခုပါ။
ေသျခင္းတရားရဲ့ သေကၤတမဲ့ျခင္းကို နားလည္ပါ။ ေသျခင္းဆုိတာ မနက္လာမလား ေနလည္လာမလား ညေနလာမလား အခ်ိန္ညြန္ျပခ်က္ သကၤတရွိတဲ့အရာ မဟုတ္ပါ။ အိမ္မွာေသမွာလား အိမ္ရဲ့အေ၀းမွာေသမွာလား ေ၀ဟင္မွာေသမွာလား ေျမျပင္မွာေသမွာလား ေရထဲမွာေသမွာလား ဘယ္ေနရာမွာေသမလဲ ဆုိတဲ့ ေျပာျပခ်က္သေကၤတ ရွိတဲ့အရာ မဟုတ္ပါဘူး။ ရန္သူလက္ခ်က္ေၾကာင့္ ေသမွာလား မေတာ္တစ္ဆ ထိခိုက္လို႔ေသမွာလား ဖ်ားနာလို႔ ေသမွာလား ဆိုတဲ့ ေသရမည့္ပံုစံကုိလည္း မသိႏုိင္ပါဘူး။
က်န္းမာၾကံခုိင္ျခင္းရဲ့ အဆံုးဟာ ဖ်ားနာျခင္း, သန္မာထြားၾကိဳင္းျခင္းရဲ့အဆံုးဟာ ဆုတ္ယုတ္အားနည္းျခင္း, အားလံုးေသာ ေအာင္ျမင္မႈရဲ့ နိဂံုးဟာ က်ရႈံးျခငး္တဲ့ အဲဒါေတြကုိ သိေနမယ္ဆိုရင္လည္း ေသျခင္းကို နားလည္ႏိုင္တာပါပဲ။
ေသျခင္းတရားက အားလံုးဆီကုိ လာေနတယ္ဆုိတာကုိ သိပါ။ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အရာရွိၾကီးေတြ၊ အခ်မ္းသာဆံုးဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ သာမန္လူေတြ၊ ေတာ္၀င္မိသားစုဆိုတဲ့ အိမ္ဦးနတ္ေတြ ျပီးေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္းေတာင္မွ ေသရတာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ေသျခင္းတရားမွလြတ္ေျမာက္မႈဆုိတာ ဘယ္လုိေမွ်ာ္လင့္လို႔ရႏိုင္မလဲ။ တစ္ခ်ိန္တည္းတစ္ေနရာတည္းမွာ လည္ပတ္ေနတဲ့ လွည္းဘီးလိုပဲ ဘ၀ဆုိတာ အခ်ိန္တိုတိုအတြင္းမွာ ေသဆံုးသြားတယ္ဆုိတာ နားလည္ရမွာပါပဲ။
အခ်ိန္တိုင္း အခ်ိန္တိုင္းမွာ ေသျခင္းတရားက ဦးတည္လာေနပါတယ္။ ေသးေသးငယ္ငယ္ ျဖစ္ရတဲ့ ဘ၀အသီးသီးေတြဟာ ေသဆံုးျခင္းဦးတည္ေနတဲ့အတုိင္းပါပဲ။ အဆံုးမွာ ေသသြားရတာခ်ည္းပဲေပါ့။
အသက္ရွင္သန္မႈဆုိတာ ဒီကမၻာမွာ ခန္႔မွန္းလို႔ရတဲ့ အရာမဟုတ္သလို ေသခ်ာတဲ့အရာလဲမဟုတ္ပါဘူး။ ခက္ခဲတိုေတာင္းလြန္းျပီး ဒုကၡတရားေတြႏွင့္ ၀ရုန္းသုန္းကားႏုိ္င္လြန္းလွပါတယ္။ ေမြးဖြားမႈရွိတဲ့သူဟာ ေသဆံုးမႈဆိုတာ ရွိေနတာပါပဲ။ ဒါဟာ သဘာ၀တရားတစ္ခုပါ။ အိုမင္းရင့္ေရာ္ျခင္းဆုိတာ ေသျခင္းကုိ နီးကပ္လာတဲ့အရာတစ္ခုေပါ့။ စားက်က္ကြင္းသုိ႔ တုတ္ေခ်ာင္းကေလးႏွင့္ ေမာင္းသြားရတဲ့ ႏြားအုပ္လိုပဲ ေသျခင္းတရားဆီသုိ႔ အိုမင္းရင့္ေရာ္ျခင္းဆုိတဲ့အရာကေလးႏွင့္ အသက္ရွင္သတၱ၀ါအားလံုးတုိ႔ကို ေမာင္းသြားေနတာပါပဲ။
အသီးေတြ မွည့္လာတဲ့အခါ အဲဒီအသီးဟာ မနက္အေစာပိုင္းမွာ ေၾကြက်ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီနည္းအတိုင္းပဲ ေမြးဖြားလာတဲ့ သူေတြဟာလည္း အခ်ိန္တိုင္းမွာ ေသသြားႏုိင္တာပါပဲ။ အုိးဖုတ္သူေတြျပဳလုပ္ထားတဲ့ အုိးအားလံုးဟာ အဆံုးမွာ ပ်က္စီးသြားရသလို ေမြးဖြားသူအားလံုးရဲ့ ဘ၀ဟာလည္း အဆံုးမွာ ပ်က္စီးသြားရတာခ်ည္းပါပဲ။

Ken visakha မွတ္စုမွတ္ရာမ်ားမွ ဆီေလ်ာ္သလို ဘာသာျပန္သည္။


၉၈။ ဲ့ သံေယာဇဥ္တရား ျငိကပ္မႈ မရွိျခင္း

အသက္ ကိုးဆယ့္ ႏွစ္ႏွစ္ ရွိျပီ ျဖစ္တဲ့ အိဟိေက်ာင္းဆရာေတာ္ ကိတာႏို ဂန္ဘိုက ၁၉၃၃ ခုနွစ္မွာ ကြယ္လြန္သြားခဲ့တယ္။ သူဟာ သူ႔ဘ၀တစ္ခုလံုးမွာ ဘယ္အရာမွ သံေယာဇဥ္မထားဘဲ ေနထိုင္ခဲ့တယ္။ သူအသက္ ၂၀ အရြယ္မွာ တိုဘာဂိုျမိဳ႕ကုိ ေဆးလိပ္ေရာင္းသြားတဲ့ ခရီးသြားတစ္ေယာက္နွင့္ ေတြ႔ခဲ့တယ္။ ေတာင္ၾကားလမ္းမွာ အတူတူေလွ်ာက္လာျပီး သစ္ပင္ေအာက္ တစ္ေနရာမွာ အတူတူ နားေနခဲ့တယ္။
ခရီးသည္က ေဆးလိပ္တစ္လိပ္ကို ကိတာနိုကို ေပးတာကို လက္ခံလိုက္တယ္၊
“ ေဆးလိပ္က လူကို ဘယ္လို ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္ ေစနိုင္မလဲ? ဒီလို ေပ်ာ္ရႊင္ေစေသာ အရာမ်ားက တရားရႈမွတ္ျခင္းကုိ အေႏွာက္အယွက္ ေပးႏိုင္တယ္။” သူက စဥ္းစားလိုက္ျပီး ေဆးလိပ္ကို စြန္ပစ္လိုက္တယ္။ သူ႔ဆရာဆီကုိ စာတစ္ေစာင္ ေရးလိုက္ျပီး ခရီးသည္ကို လူၾကံဳပါးလိုက္တယ္။
ေဆာင္းရာသီတစ္ခုလံုး ကုန္ဆံုးခဲ့ျပီး အ၀တ္အထည္မ်ားက သူ႔ဆီသို႔ ေရာက္မလာခဲ့ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ကိတာနိုက သူ႔ရဲ႕စာ သူ႔ဆရာဆီ ေရာက္သား မေရာက္သလားဆိုတာ သိရွိႏိုင္ဖို႔ ဂမၻီရ အျမင္ရတဲ့ အံကုန္းဘုိးဘုိးဆီ သြားခဲ့တယ္။ အံကုန္းဘုိးဘုိးထံမွာ ဂမၻီရ ပညာမ်ားကို ေလ့လာ သင္ၾကားခဲ့ျပီး ထိုပညာရဲ႕ ေက်ာ္ၾကား ထင္ရွားမႈက တရားရႈမွတ္ျခင္းကုိ ထိခိုက္ႏိုင္တယ္လို႔ ဆင္ျခင္မိျပီး ထိုအံဖြယ္ပညာကိုလည္း ဘယ္အခါမွ ထုတ္မသံုးခဲ့ပါ။
သူ႔အသက္ ႏွစ္ဆယ့္ရွစ္ႏွစ္ ေရာက္ေသာအခါ တရုတ္ကဗ်ာမ်ားကုိ ေလ့လာခဲ့တယ္။ သူဟာ သူ႔ဆရာ တရုတ္ကဗ်ာမ်ားကို က်ြမ္းက်ြမ္းက်င္က်င္ ေလ့လာခဲ့ျပီး
“အခုခ်ိန္မွာ ရပ္မေနဘဲ ဆက္ေလ့လာမယ္ဆိုရင္ ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္ ျဖစ္လိမ့္မယ္၊ စ်င္ဆရာေတာ့ ျဖစ္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး၊” သူစဥ္းစားမိလိုက္ျပီး
ေနာက္ထပ္ တရုတ္ကဗ်ာေတြကိုလည္း ေလ့လာေရးသားျခင္း မလုပ္ေတာ့ပါ။

၁၀၀။ ဆိတ္ျငိမ္ေသာ ေက်ာင္း

ဆိုခ်ီက မ်က္လံုးတစ္ဖက္တည္းသာ ရွိေသာ စ်င္ဆရာ တစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္။ သူဟာ တိုဖုကေက်ာင္းမွာ သူ႔ရဲ႕တပည့္မ်ားကုိ ပညာသင္ၾကားေပးေနတယ္။ တစ္ေက်ာင္းလံုးမွာ ေန႔ေရာ ညပါ တိတ္ဆိတ္ေနတယ္။ တစ္ေက်ာင္းလံုး ဆူည့ံတဲ့အသံဆိုတာ မရွိ၊ ပကတိ တိတ္ဆိတ္လ်က္၊
သုတ္ေတာ္တရားမ်ားကုိ အသံထြက္ ရြတ္ဖတ္ သရဇၥ်ယ္ျခင္းကိုေတာင္ ဆရာေတြက တားျမစ္ပိတ္ပင္ထားတယ္။ သူ႔ရဲ႕ တပည့္မ်ားက တရားရႈမွတ္ျခင္းမွ လြဲ၍ တစ္ျခား ဘယ္အရာမွ မျပဳလုပ္ပါ။
ဆရာၾကီး ကြယ္လြန္ေသာအခါ ေျခာက္ေသြ႔ေသာပတ္၀န္းက်င္တြင္ ေခါင္းေလာင္းထိုးသံႏွင့္ သုတ္ေတာ္ရြတ္ဆိုျခင္းကို အသံကုိ ၾကားခဲ့ရသည္။


၁၀၁။ ဗုဒၶရဲ႕ စ်င္

ဗုဒၶက စ်င္နဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ေဟာခဲ့ပါတယ္။
“ က်ြႏု္ပ္သည္ ရွင္ဘုရင္ ပိုင္ဆိုင္ျခင္းကဲ့သုိ႔ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားနွင့္ ျမဴမႈန္ သဲမႈန္တို႔ကဲ့သုိ႔ ဖုန္ျမဴမ်ားကုိ သိျမင္တယ္။ ေရႊရတနာမ်ားႏွင့္ အုဌ္ ေက်ာက္စရစ္ခဲ အမ်ိဳးအစားကိုလည္း သိတယ္။
အေကာင္းဆံုး ပုိးခ်ည္ သကၤန္မ်ားႏွင့္ ေဟာင္းႏြမ္းရစ္ရြဲေသာ သကၤန္းေဟာင္းမ်ားကုိလည္း သိတယ္။
ေသးငယ္တဲ့ အသီးမ်ိဳးေစ့တစ္ေစကဲ့သုိ႔ စၾကာ၀ဠာေျမၾကီး ႏွင့္ ေျခေထာက္ေပၚမွာ က်တဲ့ ဆီတစ္ေစက္ကဲ့သို႔ အိႏၵိယရဲ႕ ေရကန္ၾကီးဆိုတာကိုလည္း ျမင္တယ္။
မ်က္လွည့္ဆရာရဲ႕ ယံုမွားဖြယ္လွည့္စားေနတဲ့ ကမၻာေလာကၾကီးရဲ႕ ျဖစ္စဥ္တရားကုိ ေလ့လာခဲ့သိျမင္ခဲ့တယ္။
ေရႊကို ပုိင္ဆိုင္ရျခင္းဆိုတဲ့ အိပ္မက္သဖြယ္ ေတြးဆျခင္းမ်ားႏွင့္ ဆီမီးကဲ့သုိ႔ ထြန္းညီွထားတဲ့ ျမင့္ျမတ္တဲ့ လမ္းစဥ္တရားအျမင္ကုိလည္း ခြဲျခားႏိုင္တယ္။
ေက်ာက္ေတာင္ ေက်ာက္တိုင္ကဲ့သို႔ စူးစူးစုိက္စိုက္ တရားရႈမွတ္ျခင္းႏွင့္ ထိတ္လန္႔စရာ ၀ကၤပါတစ္ခုအေနန႔ဲ႕ နီ၀ရဏ-ေတြေ၀ မိန္႔ေမာျခင္းကုိလည္း သိျမင္တယ္။
မွန္၏ မွား၏ ဆင္ျခင္တံုတရားနွင့္ ယံုၾကည္မႈမ်ား က်ဆံုးတဲ့အရာကုိလည္း သိျမင္တယ္။

အလုပ္မရွိ စားစရာ မရွိ

၈၃။ အလုပ္မရွိ စားစရာ မရွိ

တရုတ္စ်င္ဆရာ ဟာဘုဂ်ိဳက အသက္ရွစ္ဆယ္ ရွိသည့္တိုင္ေအာင္ သူ႔တပည့္ေတြႏွင့္ အလုပ္ၾကမ္း လုပ္ေလ့ရွိသည္။ ဥယ်ာဥ္ေတြကို ျပဳျပင္၊ ေပါင္းျမက္ေတြကုိ ရွင္းလင္းျပီး သစ္ပင္ပန္းပင္ေတြကုိလည္း ျဖတ္ညွပ္ ျပဳျပင္ေနတတ္သည္။
ဆရာၾကီး ပင္ပင္ပန္းပန္း အလုပ္လုပ္ေနတာကို ေတြ႔ျမင္ရေသာ တပည့္မ်ားက စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ေနၾက၏။ သူတို႔ ေျပာေသာ စကားကုိ လက္ခံမွာ မဟုတ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဆရာၾကီးရဲ႕ ပစၥည္း ကိရိယာကုိ တစ္ေနရာရာမွာ ဖြက္ထားလိုက္ၾကဖို႔ တိုိင္ပင္ဆံုးခဲ့ၾကသည္။
ထိုပစၥည္း ဖြက္ထားေသာ ေန႔မွ စ၍ ဆရာၾကီး ဘယ္အရာမွ မစားမေသာက္ေတာ့ပါ။ ရက္ေတြ ၾကာလာေသာအခါ……..
“က်ြႏု္ပ္တို႔ဟာ ဆရာၾကီးရဲ႕ တူရိယာ တန္ဆာပလာေတြကို ဖြက္ထားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဆရာၾကီး စိတ္ဆိုးကာ ဘာမွ မစားမေသာက္ဘဲ ေနတာ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ငါတို႔ ဆရာၾကီးရဲ႕ ပစၥည္း ကိရိယာေတြကို နဂိုအတိုင္း ျပန္ထားမွ ေတာ္ကာ က်မယ္” တပည့္မ်ားက စဥ္းစားၾကသည္။
ထိုေန႔က သူတို႔ အလုပ္လုပ္ၾကတယ္။ ဆရာၾကီးလည္း အလုပ္လုပ္ျပီး နဂိုအတိုင္း အေစားအေသာက္ ျပန္စားခဲ့တယ္။ ထိုေန႔ ညေနခင္းပိုင္းမွာေတာ့ ဆရာၾကီးက တပည့္ေတြကို ၾသ၀ါဒေပးခဲ့သည္။
“အလုပ္မရွိ အစားအစာ မရွိ” ဟူ၏။

၉၁။ ဘန္ဇို ဓားရဲ႕ အရသာ

မာတာဇုရို ယာဂုက ေက်ာ္ၾကားတဲ့ ဓားသမားတစ္ေယာက္ရဲ႕သား ျဖစ္တယ္။ သူ႔သားကုိ က်ြမ္းက်င္တဲ့ ဓားဆရာတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာရမယ္ဆိုတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔ တစ္ျခားဆရာၾကီး တစ္ေယာက္ထံသုိ႔ ပို႔လုိက္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ မာတာဇုရုိက ေတာင္ေပၚ ဖုတရာဆီသို႔ ေရာက္သြားျပီး ေက်ာ္ၾကားတဲ့ ဓားသမား ဘန္ဇိုကို ရွာေတြ႔ခဲ့တယ္။ ဘန္ဇိုက မာတာဇုရိုရဲ႕ ဖခင္ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ေကာင္းေကာင္းသိခဲ့တယ္။
“ငါ့ရဲ႕ လမ္းညြန္ခ်က္မ်ားေအာက္မွာ ဓားပညာမ်ားကုိ ေလ့လာမယ္ဆုိရင္ ညြန္ၾကားခ်က္အတိုင္း တိတိက်က် လိုက္နာရလိမ့္မယ္။” ဘန္ဇိုက ေျပာလုိက္တယ္။
“က်ြႏု္ပ္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ႏွစ္ေတြအေတာ္ၾကာၾကာ ၾကိဳးစားသင္ယူမယ္ဆိုရင္ ဓားပညာက်ြမ္းက်င္တဲ့ ဆရာတစ္ဆူေတာ့ ျဖစ္လာလိမ့္မယ္” လူငယ္က ေျပာလုိက္တယ္။
“အိမ္ေစ အလုပ္လုပ္ပါ” ဘန္ဇိုက ေျပာလိုက္တယ္။
“က်ြႏု္ပ္ အခ်ိန္ၾကာၾကာ ေစာင့္ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ပါ” “ဆရာဆီမွာ အျမန္ဆံုး ပညာသင္လိုပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ ဆရာရဲ႕ အိမ္ေစတစ္ေယာက္ ျဖစ္ရမယ္ဆိုရင္ အိမ္ေစအလုပ္က ဘယ္ေလာက္ၾကမလဲ? လူငယ္က ေမးလိုက္တယ္။
“ဆယ္ႏွစ္ ျဖစ္ႏိုင္တယ္” ဘန္ဇိုက ေျပာလုိက္တယ္။
“က်ြႏု္ပ္ဖခင္က အသက္ၾကီးေနပါျပီ။ ဖခင္ကုိ ဂရုစိုက္ရပါဦးမယ္။ ဒီထက္ပိုျပီး ႏွစ္ေတြ ေလွ်ာ့လို႔ ရႏိုင္ဦးမလား” မာတာဇုရိုက ျပန္ေျပာလုိက္တယ္။
“ႏွစ္သံုးဆယ္ ျဖစ္ႏိုင္တယ္” ဘန္ဇိုက ေျပာလိုက္တယ္။
“ဘာေၾကာင့္လဲ ?”
“မထမ ဆရာက ဆယ္ႏွစ္၊ အခု ႏွစ္သံုးဆယ္၊ ဘယ္ကဲ့သို႔ ျဖစ္နိုင္ပါေတာ့မလဲ? မာတာဇုရုိက ေမးလိုက္တယ္။
“ေကာင္းပါျပီ”
“ခုနစ္နွစ္ေလာက္သာ ငါႏွင့္အတူ ေနထိုင္ျပီး ဂရုတစုိက္ သင္ယူပါ၊ မင္း ၾကိဳးစားမႈအေပၚမွာ အက်ိဳးရလာဒ္က ျဖစ္ေပၚလာမွ ျဖစ္တဲ့အတြက္ တတ္ႏိုင္သမွ် ၾကိဳးစားျပီး သင္ယူပါ” ဘန္ဇိုက ေျပာလုိက္တယ္။
“ေကာင္းပါျပီ”
“က်ြႏု္ပ္ သေဘာတူပါတယ္” မာတာဇုရုိက ေျပာလိုက္တယ္။
မာတာဇုရိုက ဓားဆရာ အိမ္မွာ ေနရေသာ္လည္း ဘယ္အခါမွ ဓားပညာကုိ မသင္ခဲ့ရပါ။ သူဟာ သူ႔ဆရာအတြက္ အစားအေသာက္မ်ား ခ်က္ျပဳတ္ေပးရျပီး ပန္းကန္ေဆး၊ အိမ္ရာသိမ္း ျခံသန္႔ရွင္းေရးလုပ္ရသည့္ အျပင္ တစ္ျခားပညာသင္ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ႕ အလုပ္ေတြကိုလည္း လုပ္ရတယ္။
သံုးႏွစ္ၾကာသည့္တိုင္ေအာင္ အလုပ္ၾကမ္းျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ခဲ့သည့္အတြက္ သူ႔အနာဂတ္ေရး စဥ္းစားကာ ၀မ္းနည္းမိျပီး ဓားပညာ သင္ၾကားခြင့္က ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ နည္းပါးလာခဲ့တယ္။
တစ္ေန႔မွာ ဓားဆရာၾကီးဘန္ဇိုက မာတာဇုုရိုအနားကို တိတ္တဆိတ္ ခ်ဥ္းကပ္သြားျပီး ၀ါး-ဓားျဖင့္ ရုတ္တရက္ ပစ္ေပါက္လိုက္တယ္။
တစ္ျခားေသာ ေန႔ေတြမွာလည္း ထမင္းခ်က္ေနတဲ့ မာတာဇုရုိထံကုိ ေမွ်ာ္လင့္မထားတဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ ဓားလွံေတြကို ပစ္ေပါက္ခဲ့ျပီး မာတာဇုရိုကေတာ့ တစ္ခ်ိန္လံုး ကာကြယ္ေနရတယ္။
ေန႔ရက္ေတြ နွစ္ေတြ အေတာ္ၾကာလာျပီးေနာက္မွာ မာတာဇုရိုက ဘန္ဇိုဓား ပညာရဲ႕ အရသာကုိ ေကာင္းေကာင္း သေဘာေပါက္ နားလည္ခဲ့ေတာ့တယ္။
ထိုအခ်ိန္မွာ ဆရာၾကီးဘန္ဇိုရဲ႕ မ်က္ႏွာမွာ ေလးနက္တဲ့ အျပဳံးမ်ားကုိ ေတြ႔ရျပီး မာတာဇုရိိုကေတာ့ ႏိုင္ငံအတြင္းမွာ ထင္ရွားတဲ့ ဓားဆရာ တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။

၉၃။ စ်င္ ပံုေျပာေကာင္းသူ

အင္ခ်ိဳက ေက်ာ္ၾကားတဲ့ စ်င္ပံုေျပာေကာင္းသူ တစ္ေယာက္ျဖစ္ျပီး သူ႔ရဲ႕ ပံုျပင္ကုိ နားေထာင္သူတိုင္းကုိ ေက်နပ္မႈ နွစ္သက္သြားေစတယ္။ စစ္အတြင္းက ပံု၀တၳဳကုိ ေျပာျပတဲ့အခါ နားေထာင္သူကုိယ္တိုင္ စစ္အတြင္း ေရာက္ေနရသကဲ့သို႔ ထင္ျမင္ေအာင္ ေျပာျပႏိုင္ ရွိတယ္။
တစ္ေန႔မွာ စ်င္ေက်ာင္းကို ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္တဲ့ ဥပသကာတစ္ေယာက္က အင္ခ်ိဳဆီကို ေရာက္လာခဲ့တယ္။
“က်ြႏု္ပ္ ေကာင္းေကာင္း သိပါတယ္၊ သင္ဟာ ဒီႏိုင္ငံမွာ ပံုေျပာေကာငး္တဲ့ သူပါပဲ၊ လူေတြကို ေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္ ေျပာနိုင္သလို ၀မ္းနည္းေအာင္လည္း ေျပာႏိုင္စြမ္း ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေက်ာ္ၾကားတဲ့ မက္မြန္သီးမင္းသား ပံုျပင္ကုိ ေျပာေပးပါ၊ က်ြႏု္ပ္ငယ္ငယ္တုန္းက အိပ္ရာ မ၀င္မီ အဲဒီပံုျပင္ကို က်ြႏု္ပ္မိခင္က ေျပာျပေလ့ ရွိပါတယ္။ ဒီသ႑ာရီ ပံုျပင္ကို မိခင္ေျပာျပတာကုိ နားေထာင္ရင္ က်ြႏု္ပ္ အိပ္ေပ်ာ္သြားေလ့ ရွိပါတယ္။ က်ြႏု္ပ္ မိခင္လို႔ ဒီပံုျပင္ကုိ ေျပာျပပါ” ဥပသကာ ယာေမာက ေျပာလိုက္တယ္။
အင္ခ်ိဳက မက္မြန္သီးပံုျပင္ကုိ မၾကားဖူးေသးတဲ့တာေၾကာင့္ ေလ့လာလိုတဲ့အတြက္ အခ်ိန္အနည္းငယ္ေလာက္ ေပးပါလို႔ ေတာင္းပန္လိုက္တယ္။ လ အနည္းငယ္အၾကာ ေလ့လာျပီးတဲ့အခါ သူဟာ ဥပသကာ ယာမိုကဆီ သြားခဲ့ျပီး
“ေက်းဇူးျပဳျပီး ပံုေျပာျပခြင့္ ျပဳပါ” ခြင့္ေတာင္းလိုက္တယ္။
“ေနာက္ တစ္ေန႔ေပါ့” ယာေမာက ေျပာလိုက္တယ္၊
အင္ခ်ိဳက စိတ္ပ်က္သြားခဲ့ရေပမယ့္ ေနာက္ထပ္ အခ်ိန္မ်ားစြာ ထပ္ျပီးေတာ့ ေလ့လာခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္အၾကိမ္ေတြမွာလည္း အင္ခ်ိဳက ဥပသကာ ယာေမာကဆီ ေရာက္တိုင္း
“သင္ဟာ က်ြႏု္ပ္ မိခင္လိုပဲ မေျပာျပႏိုင္ေသးပါဘူး” ေျပာကာ ျငင္းဆန္ ခံခဲ့ရတယ္။
အင္ခ်ိဳက ေနာက္ထပ္ ငါးႏွစ္ၾကာေအာင္ မက္မြန္သီးမင္သား ပံုျပင္ကို ေလ့လာခဲ့ျပီး ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ အင္ခ်ိဳက ပံုေျပာျပခြင့္ကို ဥပသကာ ယာေမာကဆီမွ ရလိုပါတယ္။

၉၄။ ညဥ့္နက္သန္းေခါင္ အျပင္ထြက္ျခင္း

စ်င္ဆရာ စန္ဂီရဲ႕ လက္ေအာက္မွာ တရားအားထုတ္ေနတဲ့ တပည့္ေကြက အမ်ားအျပားရွိတယ္။ သူတို႔ထဲမွ တစ္ေယာက္ကေတာ့ ညပိုင္းမွာ ေက်ာင္းျပင္ထြက္ျပီး ျမိဳ႔ထဲမွာ ေလွ်ာက္သြားေနတတ္တယ္။
စန္ဂီက အေဆာင္ေတြကို စစ္ေဆးတဲ့အခါ တပည့္တစ္ေယာက္က အျပင္ထြက္တာကို ေတြ႔ခဲ့ရျပီး နံရံမွာ ေထာင္ထားတဲ့ ထုိင္ခံုရွည္ကိုလည္း ေတြ႔ခဲ့တယ္။ စန္ဂီက ထိုင္ခံုကုိ ေရႊ႕ထားလိုက္တယ္။
ေက်ာင္းသားက အျပင္က ျပန္လာတဲ့အခါ ထိုင္ခံုေရႊ႕ထားတာကို မသိဘဲ ဆရားၾကီးစန္ဂီရဲ႕ ေခါင္းေပၚမွ ေက်ာ္ကာ နံရံမွ ခုန္ခ်လိုက္တယ္။ ေျမၾကီးေပၚျပန္အေရာက္ သူ သတိထားမိတဲ့အခါ ဆရာၾကီး ရပ္ေနတာကို ေတြ႔ျပီး အံ့ၾသ မင္သက္မိသြားပါတယ္။
“မနက္ေစာေစာ စီးစီး အေအးဓါတ္ လြန္ကဲတယ္။ မင္းကုိယ္တိုင္ ဒီေအးတာေတြကို ဂရုစုိက္ပါ။” ဆရာၾကီးက ေျပာလုိက္ပါတယ္။
တပည့္က ထိုေန႔မွစျပီး ေနာက္ထပ္ အျပင္ မထြက္ေတာ့ပါ။